Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Uttanasana- Η στάση της Όρθιας Τσιμπίδας


Ut: έντονη
Tan: επέκταση, επιμήκυνση
Asana: στάση

Η στάση της Όρθιας Τσιμπίδας είναι μια εύκολη και φαινομενικά απλή θέση όρθιας εμπρόσθιας κάμψης. Σας διαβεβαιώνω πως δεν χρειάζεται να γινόμαστε κόμπος για να απολαύουμε τα οφέλη της Yoga αλλά μπορούμε μέσα από απλές θέσεις σαν αυτή να βοηθήσουμε το σώμα μας να ανακουφιστεί. 

Τα οφέλη αυτής της θέσης είναι, τόσο η τέλεια επιμήκυνση και αναζωογόνηση των νεύρων της σπονδυλικής στήλης όσο και  η επιμήκυνση και διάταση των οπίσθιων μυών των ποδιών. Η συχνή παραμονή στη θέση διώχνει το πάχος από την κοιλιά όμως δρα και εσωτερικά, στα έντερα και στα άλλα ζωτικά όργανα. Μαλάσει το συκώτι, τη σπλήνα, βελτιώνει την πεπτική λειτουργία και θεραπεύει τη δυσκοιλιότητα. Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος ενώ στις γυναίκες χαρίζει ανακούφιση στην πλάτη και την κοιλιά κατά τη διάρκεια της περιόδου. Τέλος αιματώνει και θρέφει τα εγκεφαλικά κύτταρα, ξεκουράζει την καρδιά και γαληνεύει το νου καθώς ανακουφίζει από τη νοητική & σωματική εξάντληση. 

Η Όρθια Τσιμπίδα είναι βασική στάση του χαιρετισμού στον ήλιο και μυθολογικά συμβολίζει την στροφή της προσοχής μας εσωτερικά (ενδοσκόπηση, ταπεινότητα, αυτογνωσία και επαφή με τις δυσάρεστες όψεις της ύπαρξης). Ενεργοποίηση Τσακρα: Muladhara, κοκκυγικό κέντρο

Οδηγίες για τη στάση

Αν θέλετε να εξασκηθείτε στην Uttanasana, ξεκινήστε από όρθια θέση αφήνοντας το άνοιγμα των ποδιών στο άνοιγμα της λεκάνη σας -για να μην επιβαρύνετε τη μέση-και τα πέλματα παράλληλα. Με βαθιά εισπνοή νιώστε να μακραίνετε από τα πλευρά σας και ανεβάστε τα χέρια ψηλά φέρνοντας τα μπράτσα δίπλα στ’ αφτιά. Εκπνέοντας αργά (σε αντίστοιχο χρόνο με την εισπνοή σας) και διατηρώντας το μάκρος στη σπονδυλική σας στήλη, φέρτε μπροστά και κάτω τον κορμό και νιώστε πως το στήθος και η κορυφή του κεφαλιού έλκεται από τη γη. Οι παλάμες σας τοποθετούνται δίπλα στα πέλματα. Αν δεν μπορείτε να έχετε τεντωμένα τα πόδια, κρατήστε λυγισμένα τα γόνατα. Το σημαντικότερο είναι να διατηρήσετε σε έκταση τη σπονδυλική σας στήλη και να μην πιέζεστε να φτάσετε χαμηλά έχοντας ένταση στον αυχένα. Διατηρήστε με κάθε εκπνοή την κοιλιά σας μέσα, νιώστε τον αφαλό σας σαν να κολλάει στη σπονδυλική στήλη. Κατά τη διάρκεια της στάσης προσπαθήστε να κατανέμετε το βάρος, σε όλο το μήκος των πελμάτων (μεταξύ μεταταρσίου και φτέρνας) πιέζοντας όμως καλά τις φτέρνες στη γη. Η λεκάνη σας είναι το ψηλότερο σημείο του σώματος σε αυτή τη στάση, αισθάνεστε τα καθιστικά της οστά να απομακρύνονται. Διατηρήστε τη στάση για 12 αναπνοές με το βλέμμα σας προς τις κνήμες. Αφήστε τη στάση εισπνέοντας, ανεβάστε τον κορμό με επίπεδη πλάτη και λυγισμένα γόνατα. Μείνετε σε όρθια θέση για μερικές αναπνοές και αν θέλετε επαναλάβετε. 




Οι παραπάνω οδηγίες απευθύνονται κυρίως σε αρχάριους ασκούμενους αλλά και σε προχωρημένους που θέλουν να βελτιώσουν την τεχνική τους. Αν πάσχετε από υπέρταση, οσφυαλγία, καρδιακή πάθηση, κατάθλιψη ή έχετε τραύμα σε οπίσθιο μηριαίο μυ, καλύτερα να αποφύγετε αυτή τη στάση.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε ένα ενδιαφέρον άρθρο για τη σωστή χρήση των ώμων στην εμβάθυνση της Uttanasana.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κρύωμα; Tο ισχυρότερο φυσικό αντιβιοτικό - Xρυσό μέλι

Εδώ και καιρό χρησιμοποιώ τον κουρκουμά (η αλλιώς κιτρινόριζα) για τα δραστικά του αποτελέσματα σχετικά με την πέψη, τη βελτίωση του μεταβολισμού αλλά και για τις πολλαπλές θεραπευτικές ιδιότητες του. Ιδανικό μπαχαρικό για τα όσπρια, συνδυάζεται τέλεια με τζίντζερ! 


Ο κουρκουμάς, είναι βασικό μπαχαρικό της ινδικής κουζίνας και κατά την Αγιουρβέδα -η οποία αποτελεί σύστημα φυσικής θεραπείας εδώ και 5.000 χρόνια κι έχει τις ρίζες της στην Βεδική κουλτούρα της Ινδίας- η κατανάλωση κουρκουμά με μέλι  αυξάνει τη δραστικότητα της ωφέλιμης χλωρίδας του εντέρου. Ο κουρκουμάς βοηθάει επίσης στη διάσπαση και πέψη όλων των πρωτεϊνών, έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, προστατεύει το συκώτι από τις τοξίνες, είναι αντικαρκινικός, ελαττώνει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και βοηθάει στην αρθρίτιδα. Χρησιμοποιειται επίσης στην Κινεζική και Θιβετιανή ιατρική. 

Αν κρυώσετε και θέλετε να αποφύγετε τα φάρμακα χρησιμοποιήστε το «χρυσό μέλι», ένα μείγμα κιτρινόριζας σε σκόνη με μέλι. Μόλις εμφανιστούν τα π…

Baddha Konasana ή αλλιώς Στάση της πεταλούδας

Η πεταλούδα είναι πράγματι ένα απο τα πιο παράξενα και συγκλονιστικά όντα. Από αυγό, προνύμφη και έπειτα φτερά και χρώματα... Στην αρχαία Ελλάδα θεωρούσαν τις πεταλούδες ψυχές των νεκρών. Ήταν σύμβολα μεταμόρφωσης, σχετίζονταν με τον Θεό Ερμή ως Ψυχοπομπό αλλά και με τον Έρωτα. Οι αρχαίοι πολιτισμοί των Αζτέκων και των Μάγια, συμβόλιζαν τον Θεό της κοσμικής φωτιάς με μια πεταλούδα. Οι Βορειοαμερικανοί Ινδιάνοι πίστευαν ότι τα όνειρα έρχονται στον ύπνο με μια πεταλούδα… Για τους Ινδιάνους του Μεξικού και της Βόρειας Αμερικής,  είναι σύμβολο της Δημιουργίας και της Γνώσης. Στην Κίνα συμβολίζει την γαλήνη και την ευτυχία, στην Ιαπωνία την λεπτεπίλεπτη φύση της γυναίκας. Στην Ινδική μυθολογία η πεταλούδα συμβολίζει την αθανασία της ψυχής, τη μεταστοιχείωση των ενεργειών και τη μεταμόρφωση. 
Κλείνοντας την παρένθεση ερχόμαστε στο θέμα μας: στη γιογκική παράδοση! Η στάση της πεταλούδας της γιόγκα, μπορεί να προσαρμοστεί στο σώμα με διάφορους τρόπους ώστε να το βοηθήσει. Η θέση ενεργοποιεί το…